El divendres passat, es va fer a la Fira de Sabadell una nova jornada de la Xarxa Onion, en aquest cas sobre emprenedors innovadors. Vam comptar amb la presència de tres emprenedors amb clara visió internacional, que van compartir amb una cinquantena de nosaltres la seva experiència.
Primer, el Dr. Lluís Blanch va explicar la seva experiència intra-emprenedora dins la Corporació Parc Taulí. Fruit d’anys de recerca, han creat recentment l’empresa Better Care S.L. per a la monitorització i diagnòstic remot de pacients, que ha signat un acord de distribució amb GMV. Això els hi permetrà poder estar a prop del pacient i seguir desenvolupant noves idees de negoci, requisit bàsic per a desenvolupar idees brillants al món de la salut.
Per la seva banda, el Xavier Codó d’ICAR Vision Systems va explicar com una spin-off de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) ha esdevingut un líder en automatització de la lectura de documents per gairebé 200 països en sectors que van des de casinos a governs passant per banca. El seu focus tecnològic en la solució completa els hi ha permès conquerir una part del mercat signficativa, i ara estan en el pas de crèixer a escala internacional.
Finalment, el Xavier Orduña de l’empresa Dexma Technologies, va explicar la seva experiència emprenedora. Dexma és una empresa per a la monitorització inalàmbrica de paràmetres energètics i ambientals, que permeten optimitzar els recursos a qualsevol empresa o institució. Altament especialitzats, han aconseguit desenvolupar d’una forma eficient una solució que feia temps que demanava el mercat.
Va ser una jornada molt enriquidora per conèixer aspectes destacables d’emprenedors líders. Les seves edats (55, 38 i 27) indiquen clarament que emprendre no té edat, es pot fer en qualsevol moment, sempre i quan hi hagi passió i es crei alguna cosa de valor per al mercat. Les idees felices no serveixen, no garanteixen la pervivència de l’empresa, l’important és vendre, que els clients posin la confiança en els nous productes.
També, es va posar de manifest la importància de l’adaptació al mercat. Cap producte té èxit si no és allò que els potencials clients volien comprar. No cal fer inversions elevades en R+D, moltes vegades és innovar, fer les coses diferents que el status quo, venint de fora del sector, moltes vegades es poden fer avenços importants.
Els assistents van poder preguntar llarga i obertament els ponents, tant a l’espai reservat per a les preguntes com durant el dinar a peu dret que es va fer posteriorment, on es va comptar amb la presència de la Sra. Montserrat Capdevila Tatché, Tinenta d’Alcalde de Formació, Treball, Innovació i Indústria de l’Ajuntament de Sabadell.
La propera activitat d’Onion serà el proper divendres 21 de Maig, un dinar empresarial organitzat en taules temàqtiques, on compartir experiències en diferents àmbits que preocupen als empresaris.