Com organitzar-se la feina

Treballar per tu mateix demana d’un màxim perfeccionisme en la gestió del temps que hi dediques. La meva solució actual és seguir la Pomodoro Technique amb eines com ara focus booster + Nirvana + Toggl

No hi ha res millor que esdevindre el teu propi cap: tu ets qui controla la teva feina. Però això demana una disciplina no massa comuna entre la gent.

Des que vaig començar a dir-me Webicultor les he probades de tots colors fins que vaig trobar el concepte del GTD (Get Things Done -> Fes que les coses es facin) i per acabar-ho d’adobar me’n vaig afegir a la Pomodoro Technique.

Estratègia: Pomodoro Technique.

  • Dividir las hores de feina en blocs de 25 minuts durant els que no hauríem deixar distreure per RES al món.
  • Descansar 5 minuts desprès de cada bloc.
  • Descansar 15-30 minuts desprès de 4 blocs seguits.
  • Gestionar las interrupcions. Tret que siguis telefonista o bomber, no hi ha RES que no pugui esperar-se mitja hora:
    • Si de sobte tens una idea o t’arriba un email, pren-ne nota per fer-ho més endavant i torna al que estaves fent.
    • Si reps una trucada, que diguin la seva a la bústia de veu.

Eines:

  • focus booster: és un temporitzador dissenyat específicament per la Pomodoro Technique.
    focus_booster 

    • Marca per defecte blocs de 25 minuts.
    • Els descansos de 5 minuts comencen automáticament al final de cada bloc.
    • Per altra banda, només marca els descansos curts, així doncs el descans llarg (15-30min) l’hauràs de controlar amb una eina diferent, però tampoc és massa problema.
  • Nirvana: és el meu repositori absolut de les tasques pendents. La combino amb la Pomodoro Technique pe identificar les tasques a realitzar cada dia (to do today) i ajornar-les de manera eficient quan calgui.
    Nirvana
  • Toggl: es un temporitzador per identificar el temps real treballat per cada projecte.
    toggl 

    • És molt útil per lo fàcil que és canviar manualment el temps en els casos en que t’hagis oblidat d’engegar-ho tot iniciant una tasca… sempre que siguis sincer i no n’abusis 😉

Para saber-ne més:

I doncs, com us organitzeu vosaltres?

Comenteu, comenteu… 😉

Sobre l’autor: Juan Vicente Mañanas Abad (la persona darrera Webicultors) porta des de l’any 2009 oferint serveis de consultoria SEO, qualitat web i xarxes socials. La seva activitat li ha portat per unes experiències com a emprenedor que compartirà amb nosaltres mitjançant articles com aquest, publicat prèviament al seu blog sota el títol GTD o com ens organitzem a Can Webicultors.

2 pensaments sobre “Com organitzar-se la feina

  1. Hola Roberto,

    Prenc molt bona nota de les eines que em comentes.

    Qui sap si un dia em passo del Pomodoro al mGSD 😉

    Juan Vicente Mañanas Abad

Deixa una resposta a Roberto Cancel·la la resposta