Crònica de la ‘Jornada sobre Models de Negoci’

El dijous 7 de juliol, a la Xarxa Onion vam celebrar la ‘Jornada sobre Models de Negoci‘ amb una bona acollida de prop de 50 assistents, tot i ser una tarda calorosa de juliol a les 16h. L’event va tenir lloc a les instal·lacions del Vapor Llonch de Sabadell.

La jornada s’adreçava, per una banda, a emprenedors que estiguessin posant en marxa el seu projecte empresarial, ja que la cerca d’un model de negoci viable i amb potencial en aquesta fase és especialment crítica i complexa. Per altra banda, s’adreçava també a empresaris, professionals i directius d’empreses establertes que busquessin eines de gestió per ajudar a superar moments difícils, o bé que busquin eines i mètodes per consolidar i buscar un creixement.

La primera part va consistir en una exposició sobre el concepte de model de negoci, del que tant se’n parla i tant es confon. Fou a càrrec de Jordi Puigdellívol, sherpa de start-ups i soci cofundador d’ASIF. Es va entrar més a fons en el concepte, els seus orígens i motivacions, i sobretot la seva aplicació pràctica i beneficis per emprenedors i també per a PIMEs establertes. Per fer-ne un exemple, es va treballar sobre el model de negoci del FC Barcelona: un cas proper a tothom i que permetia no esbiaixar l’exposició sobre un sector concret del públic. La presentació fou aquesta:

La segona part va consistir en una taula rodona formada per empresaris que ens van transmetre la seva experiència, des dels fracassos i des dels petits i grans èxits:

    • Joan Matarín – Director General i cofundador d’ AEGERUS.
    • Diego Bartolomé – Director General i fundador de TAUYOU.
    • Josep Alberti – Director General i fundador de GRERA.net.

Només un petit tast de reflexions que ens van aportar de les seves vivències empresarials. Alguns poden semblar tòpics, però deixen de ser-ho quan t’expliquen com ho van viure mirant-te als ulls:

    • La importància de trobar uns bons socis per la nostra aventura empresarial.
    • La perseverança davant moments extremadament complicats marca la diferència.
    • L’aprenentatge dels fracassos com a font vital pel present i futur.
    • Abans d’obsessionar-se amb un enfoc global, dominar i validar l’entorn local.
    • Trobar un model de negoci requereix d’anàlisi i també de prova-i-error.
    • Control del rumb: buscar moments per l’ stop&think.
    • El descans, oci, família i activitats esportives també és un element clau de productivitat professional.
    • Validar la nostra proposta de valor amb clients reals, més enllà d’informes, anàlisis i paperassa amb hipòtesis i estadístiques.
    • Les projeccions económico-financeres han de tenir una part ambiciosa, i també un part conservadora (pla B), sobretot en el control de la tresoreria i finançament.
    • El potencial d’una empresa amb un equip determinat és limitat. Pot arribar el moment de fer-la passar a altres mans, que puguin ampliar aquest potencial.
    • El sentit vital que li trobes al crear una empresa és un element clau per tirar-la endavant, gaudir del camí, i refer-se de les ensopegades.
    • L’èxit no només és aconseguir crear una gran empresa, si no arribar allà on t’has proposat professionalment, tot gaudint del camí.

Des d’aquí, agrair al Joan, al Diego i al Jepi la seva participació i aportacions a la taula rodona. Així com també a l’Àlex Puig de SHOTools, que malauradament fou baixa d’última hora.

Ampliem els agraïments també al Vapor Llonch de Sabadell per cedir-nos les instal.lacions, als amics de Easypress que ens van ajudar en la nota de premsa i la difusió, a tantes altres entitats que se’n van fer ressò, i al públic assistent que ens va obsequiar amb el seu temps i confiança.

Bon estiu!

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s