Crònica del Sopar de Nadal d’Onion 2015

20151218000534

Ahir vam celebrar el tradicional sopar de Nadal de la Xarxa Onion.

Prèviament, al Casal Pere IV, vam poder gaudir d’una interessantíssima taula rodona moderada pel periodista Marc Sabater i amb tres ponents que són un clar exemple d’èxit empresarial.

Joan Reixach, de Kidnelis, va contrastar la seva experiència laboral com a alt directiu de multinacionals com Acer i LG amb la seva pròpia experiència com a emprenedor a Sabadell. També ens va explicar el seu model de creixement basat en deute zero i buscar complicitats i col·laboracions amb altres empreses que puguin aportar valor a la seva proposta de jocs educatius.

Per altra banda, Rubén Celada ens va explicar com es va convertir en emprenedor quasi per accident al veure que no podia portar el producte informàtic que pensava que es necessitava d’altre manera. I així va acabar liderant Playoff, un referent de la gestió esportiva a l’estat espanyol i que actualment esta obrint nous mercats i fronts com la nova xarxa social esportiva iWOOPI.

Oriol Bausà ens va explicar com B2Brouter va néixer fa 6 anys, però que va haver d’esperar més de cinc anys a que arribés el moment propici. Tenia clar que el moment de la facturació online arribaria i que calia estar preparats i ser al capdavant esperant que finalment les administracions públiques apostessin per la factura electrònica. Com així va ser a principis de 2015 i que l’han portat a ser el portal de referència a nivell estatal i un dels més importants també a nivell europeu.

Els tres van coincidir en destacar les dificultats d’emprendre en la nostra societat i van coincidir en que la figura de l’emprenedor no té prou suport institucional (més enllà de declaracions i bones intencions) ni fins i tot una bona imatge pública com en altres societats.

També van coincidir en que els seus models de negoci s’han basat en fer mica en mica i de forma sostinguda, i no buscant un finançament extern que permeti un creixement exponencial ràpid, ja que això comporta una acceleració difícil sovint de liderar i fa perdre el focus en la prioritats de la pròpia empresa i producte.

Sens dubte l’esforç i la constància han sigut una de les claus de l’èxit de les tres empreses. La participació del públic amb preguntes i reflexions va acabar donant una frescura i dinamisme a la xerrada que pensem que va ser molt interessant.

Un cop acabat l’acte vam anar a sopar i alguns fins i tot a fer algun que altre gintònic… però el què va passar aquí ja no pot constar en aquesta crònica ;))

Aprofitem per donar-vos les gràcies a tots i totes les que vau venir a l’acte i el sopar, especialment tenint en compte les difícils dates en què el vam celebrar, i aprofitem per desitjar-vos un feliç i pròsper 2016!

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s